Fjordland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Fjordland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Fjordland

Blijf op de hoogte en volg Marten

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin


16/01/2013 – 30/01/2013

De eerste week na de vakantie heb ik op mijn stage niet gek veel kunnen doen. Was vooral aan het wachten op de cellen totdat die opkwamen. In het weekend ben ik met mijn ouders op pad gegaan. Heerlijk naar Queenstown gereden en daar met uitzicht over het meer daar blijven slapen. De volgende ochtend was het echt heerlijk weer, volle zon en amper wolken. Kreeg uit Nederland op dat moment allemaal foto’s binnen met hoeveel sneeuw daar wel niet lag en ik zat dus heerlijk op het terras met een kopje koffie in de zon aan het meer, vervelend ;-). In de ochtend hebben we vooral een beetje door Queenstown zelf heen gelopen en hier en daar wat dingen gekocht. Had zelf nog 2 leuke foto’s van mijn vakantie in Australië laten uitprinten voor op mijn kamer.
Om 12 uur werden we opgehaald door een busje (20 plaatsen ongeveer) om te gaat jet-boating te doen. We hadden voor Skippers gekozen want met deze kreeg je nog een hele rit erbij de bergen in langs een goud mijner route. Toen de bus met moeite de berg op kroop hadden we uitzicht op de bergen die ze in Lord of the Rings hadden gebruikt voor Mordor! Was wel leuk om dan toch zo plaats in het echt te zien. De weg naar de jet-boat was heeeeeeel stijl en over een berg pasje wat 1 baans is waar ook nog bussen rijden met aanhangers erachter. Heerlijk voor mensen met hoogtevrees! De omgeving waar je door rijd is dan wel echt super en lekker helemaal niks van beschaving te zien. Toen we naar +- 1 uur bij de jet-boat aankwamen zijn we na wat veiligheidsinstructies de rivier op gegaan. Jemig wat zijn die dingen vet zeg! 360oC spins en super dicht langs de rotswanden dat je echt het gevoel krijgt dat je ze gaat raken. Kwamen toen ook bij het gebied waar ze nog een stuk van LOTR hebben gefilmd, namelijk het stuk in deel 1 dat bij de rivier van die waterpaarden de zwarte ruiters weg spoelen. Ziet er in het echt nog een stukje mooier uit dan in de film. Na het varen op de rivier zijn we weer langzaam met wat mooie slingers terug gegaan naar Queenstown. Daar nog lekker wat gedronken voordat we weer verder zijn gereden naar Te Anau.
Te Anau is echt een super gezellig plaatsje met een leuk ‘’centrum’’. Hebben daar een pizzeria (voor Ellen een Pastaria ;-)) opgezocht en echt 1 van de beste pizza’s gegeten die ik ooit opheb (en dat zegt wat bij mij :P). Na een korte nacht zijn we vroeg opgestaan om naar Milford Sound te rijden in Fjordland. Het is een hele mooie rit met veel groen, bergen en watervallen onderweg naar Milford. Het regenden vandaag echt niet normaal zo hard, maar dat is daar normaal met gemiddeld meer dan 200 regendagen per jaar en 6 tot 8 METER regen per jaar (ja echt meter!)!. Daar aangekomen op een boot gestapt en een toch door Milford Sound gemaakt. Echt geweldig hoeveel watervallen daar wel niet van de bergen af komen zetten. De bergen komen recht uit het water en dat geeft echt een super mooi effect. Hier en daar nog wat zeehonden gezien en ook veel sandflies (echt bagger beesten als je gestoken word heb je een bult die onwijs jeukt ( een stuk erger dan een muggenbult)en ongeveer 2 weken blijft zitten (bereid je voor Ilja ;-))jammer genoeg. Toen op de weg terug nog gestopt op een paar mooie plaatsen (alles was er eigenlijk wel mooi dus was niet zo moeilijk om ze te vinden) en daar wat gelopen en nog wat meer foto’s gemaakt. Wat nog heel vet was waren de mirror lakes die heel goed en mooi de bergen reflecteerde (zie foto). Toen we terug waren in Te Anau hebben we nog even gezellig door de stad gelopen en vervolgens nog maar een gaan eten bij de pizzeria (een goede analist doet alles in duplo), was net zo lekker als de eerste keer.
Op zondag zijn we toen weer langzaam op weg gegaan naar Dunedin en hebben we in de nodige plaatsen onderweg nog gestopt. Toen we helemaal terug waren even wat spullen gekocht en een studenten maaltijd gemaakt. In de avond nog even gezellig geskyped met Ellen en toen maar even wat uitgerust van al het reizen.

21/01/13 - 27/01/13
De volgende dag heb ik mijn ouders wat meer van Dunedin laten zien. We zijn naar de steilste straat ter wereld geweest. En ik kan je vertellen die is ook echt heel steil…. Dus toen ik na boven aan het rennen was moest ik wel even 1x stoppen om wat adem te halen :P.
Daarna heb ik ze de Uni laten zien en de botanische tuinen gevolgd door het station. Ze vonden het leuk om nu in het echt te zien wat en waar ik zit en elke dag zobeetje ben. In de avond zijn we naar de Hobbit geweest (vette film!) en nog even gezellig wat take out gegeten. Daarna weer afscheid genomen van mijn ouders, want die gaan de aankomende +-2 weken lekker rondreizen weer. We hebben voordat ze terug gaan nog even 2 dagen samen in ieder geval.
De volgende dag ben ik weer lekker bezig geweest op stage om te kijken of ik met een pH verandering mijn VLP beter kan scheiden van de rest van de eiwitten. Alleen was de kleuring niet sterk genoeg, dus heb ik een zilver kleuring nog erop geprobeerd maar daar ging iets fout mee. Woensdag lag toen ik thuis kwam een pakketje op mij te wachten, Ellen had een kaartje en een foto album opgestuurd van onze vakantie in Australië, Super leuk!Op donderdag en vrijdag heb ik cellen geïnfecteerd met mijn virus die ik voor kerst had gemaakt. In het weekend vierde Heleen en Antonio hun verjaardag dus hebben we daar nog een groot feest van gehad. Voor de rest vooral weer de nodig huishoudelijke dingen gedaan en genoten van het weer.

28/01/13 - 30/01/13
Op maandag en dinsdag ben ik druk bezig geweest om mijn deeltje uit de cellen te isoleren die ik donderdag en vrijdag geïnfecteerd had. Heb wat verschillende variaties geprobeerd dus liep heerlijk rond met gigantisch veel flessen. Kwam aan het einde van de rit op dinsdag uit dat het toch niet het resultaat opleverde wat we hadden gehoopt en het kan zijn dat mijn deeltje gebonden blijft aan het cel afval waardoor ik het niet goed kan isoleren. Dit zou kunnen betekenen dat het überhaupt alleen gevormd word als eiwit en niet samen komt tot het balletje om het zo te zeggen. Zou wel flink balen zijn als dat zo is…. Nog even afwachten want met een beetje geluk kunnen we deze week of volgende week samples onder de elektronen microscoop bekijken om te zien of ze wel/niet vormen.

Ik ga nu weer snel het lab in duiken om nog wat meer dingen uit te testen.

Tot de volgende keer weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 10649

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: