YES! VLP vormt toch!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu YES! VLP vormt toch!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

YES! VLP vormt toch!!!

Blijf op de hoogte en volg Marten

27 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

14/02/2013 – 27/02/2013

We zijn inmiddels al weer 2 weken verder dus hier een update uit NZ.

Het is sinds het vorige verslag alleen maar drukker geworden op mijn stage. Alles loopt nu te drukken om alles op tijd te kunnen afronden zodat ik genoeg tijd heb om het eindverslag te schrijven.

In het weekend van 15 t/m 17 had ik iets griepsachtig opgelopen op stage (heerst hier iets) en daardoor heb ik in het weekend eigenlijk alleen maar met de wc geknuffeld. Jammer van het weekend, want daardoor had ik nog een afscheidsfeest gemist van Jinn maar het is niet anders. Op de maandag voelde ik me in ieder geval wat beter en heb ik lekker kunnen werken.

Een paar weken geleden heb ik verteld dat mijn deeltje waarschijnlijk niet gevormd word, maar dit was nog niet gecheck onder de elektronen microscoop (EM). Had op maandag dan toch echt eindelijk een afspraak kunnen maken met degene waar ik het doen na iets van 7 weken. De rest van de week had ik gevuld met nog wat verschillende variaties te proberen op mijn isolatie methode om te kijken of de opbrengst beter word daardoor. Op woensdag avond nog gezellig wezen eten bij wat mensen samen met de andere Nederlanders en wat spelletjes gespeeld. Op vrijdag ochtend kreeg ik het bericht dat mijn opa is overleden. Flink kut en ik kan nu natuurlijk niet eens bij de dienst zijn… Ze gaan in ieder geval proberen om het via een webcam het te streamen naar mij zodat ik er een soort van bij kan zijn. Daarnaast was vrijdag wel een onwijs leuke dag omdat ik erachter kwam bij de EM dat mijn deeltje (foto) wel gevormd word! Totaal onverwacht en dus heel leuk en spannend want nu komen er weer heel veel mogelijkheden open om het toch goed te proberen te isoleren. S’ avonds hadden we een bbq bij de jongens en zijn we daarna met een groep naar een rugby wedstrijd gegaan. Super leuk om te zien en een veel vermakelijker dan voetbal omdat hier echt constant iets gebeurd.

In het weekend moest ik flink wat werk verzetten op stage en heb ik dus niet gek veel tijd gehad om leuke dingen te doen. Op zondag had ik wel iets meer vrije tijd maar was toen best wel kapot van de afgelopen week.

Maandag begonnen met een onwijs productieve week met de nodige besprekingen. Had een super leuk gesprek met mijn prof over dat mijn VLP toch gevormd word en wat we nu kunnen proberen. Daarna ook met Simon gesproken over de experimenten die ik wil gaan doen op cellen om te kijken of ik ook een immuunreactie kan opwekken. Heel leuk om over dat soort dingen na te denken en erover te praten hoe ik het het beste kan opzetten. Op dinsdag ben ik op stage bezig geweest met een methode uit te zoeken die ik goed kan gebruiken bij een experiment wat ik wil doen. Dus heeeeeel veel google en de nodige artikelen door gelopen. Had gelukkig aan het einde van de dag een methode die hopelijk goed werkt voor wat ik wil gaan doen. Op woensdag begonnen met de methode om mijn sample die ik heb schoner te maken zodat ik deze kan gebruiken daarna in mijn experimenten op de cellen. Was vroeg begonnen om het allemaal af te kunnen krijgen, alleen moet mijn methode nog gechecked worden door mijn begeleider en die had pas tijd om 2 uur -.-‘’ beetje irritant dus. Vanavond is de dienst van mijn opa en ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Dat was die weer van deze keer!

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 10649

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: