Zeeleeuwen, pinguïns en albatrossen in NZ - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen, pinguïns en albatrossen in NZ - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen, pinguïns en albatrossen in NZ

Blijf op de hoogte en volg Marten

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hey iedereen!

Ben nu al weer meer dan 3 maanden in Nieuw Zeeland, de tijd begint nu echt snel te gaan! Hier weer een verslag van wat ik de afgelopen 2 weken heb beleeft.

16-18
Vorige keer sloot ik af met dat Pim en Joep hier naar Dunedin zouden komen voor het weekend. Op de vrijdag heb ik een halve dag op stage gedaan en daarna naar het huis van Rens en Stijn gegaan. Daar even een beetje bij gepraat met Pim en Joep en vervolgens de surfborden wezen ophalen van Rens en Stijn. Alleen hadden we geen auto met dragers erboven op, dus hebben geïmproviseerd met een matras (zie foto!). Toen we weer terug waren zijn met z’n alle naar The Peninsula gegaan op ongeveer 20 minuten rijden. Daar zijn we naar een strand gegaan waar je in het wild zeehonden, zeeleeuwen en pinguïns kan zien. Echt super vet om die dieren echt in het wild te zien, je ziet ze echt uit de zee komen en dan het strand op waggelen. Hebben zelfs 3 yellow eye pinguïns gezien(zijn heel schuw)!Heb daar de nodige foto’s gemaakt en nog een filmpje van dichtbij van een zeeleeuw, waar ze mijn stage mijn voor gek verklaren dat ik zo dichtbij stond. Daarna weer in de auto en doorgereden naar het puntje van The Peninsula, daar kan je albatrossen zien, de grootste van de wereld (3,2 meter spanwijdte ongeveer). Heb in de foto’s van alles onderaan het verslag gezet!
In de avond zijn we met z’n alle lekker wat gaan drinken en daarna naar de stad gegaan, was alleen echt niemand meer te bekennen zobeetje daar (alle studenten zijn weg voor zomervakantie). Dus toen maar naar huis gegaan en lekker in bed gekropen. Op de zaterdag gezellig met iedereen samen ontbeten met een briljant grootte roerbakei, super lekker! Het regende echt de hele dag, als een grijs gordijn zegmaar. Toch gewoon als ‘’echte’’ mannen op een hike gegaan in een regenwoud (silverpieks) ook op 20 min afstand van Dunedin. Super mooi om door zoiets te lopen, heeeeeel veel varens! Ook overal stroompjes en watervalletjes echt heel anders dan Nederland! Was wel flink modderig door alle regen daar, dus je zakte vaak iets van 30 cm weg in de modder als je een berg op moest klimmen. We kwamen ook de nodige rivieren tegen waar je dan van steen naar steen moest springen om naar de andere kant te komen. Ben wel een paar keer weg gegleden omdat mijn schoenen lekker slibberig waren geworden door de modder. Na een flink stuk lopen hebben we geschoten! Pim had namelijk een geweer bij zich en de rest had nog nooit geschoten, dus dat moest natuurlijk wel even. Iedereen dus even een keer schieten op een boom, was best wel stoer om een keer te doen. Nadat weer terug gegaan naar huis, even lekker onder de douche en daarna een lekkere BBQ (hadden gelukkig een afdak)! In de avond een flink feest gehad omdat Stijn op de vrijdag jarig was en dat moet natuurlijk gevierd worden! Op zondag een beetje uitgebrakt en naar een ‘’normaal’’ strand geweest op iets van 20 min afstand. Was alleen niet zo normaal als ik had gedacht, mooie rotsformaties en super mooi uitzicht. Toen we daar waren geweest gingen Pim en Joep weer terug en daarna heb ik lekker een rustige avond gehad.

19-25
Op de maandag hadden we echt een flinke bak koffie nodig, had even afgesproken met Stijn en Rens om lekker in de zon er 1 te drinken, heerlijk. Ze kwamen nog met het idee om aankomend weekend een hike te doen van 3-4 dagen naar 1 van de meren hier, wat natuurlijk super vet is. Op stage was deze week best druk nog met het verbeteren van mijn verslag. Ben daar druk mee bezig geweest en met het kweken van mijn cellen. Op vrijdag mijn eerste isolatie gedaan van het ‘’eindproduct’’ van het eerste construct. Kan het jammer genoeg pas checken of het gevormd is na kerst, omdat mijn begeleiders nu in Europa zitten voor een vakantie van 4 weken. Moest in het weekend helaas weer werken op zaterdag dus kon ik niet mee op de trip. Dacht vroeg te beginnen op zaterdag zodat ik lekker de rest van de dag niks meer hoefde te doen maar was even vergeten dat ik een incubatie stap had die 5 uur duurde :-(. Wel tussendoor naar huis gegaan maar moest aan het eind van de dag dus weer terug om alleen maar te kijken of er een kleur omslag was, wat letterlijk 5 seconden werk is maar moest daarvoor wel in totaal 1 uur lopen. Op zaterdag heb ik deeg gemaakt voor pepernoten, heb namelijk een pakketje binnen gekregen van mijn moeder met wat lekkere dingen uit Nederland :-), zitten ook sinterklaas cadeaus in maar daarmee wacht ik nog wel op 5 december. Zondag lekke weinig gedaan, heb de pepernoten gebakken en ’s avonds lekker een verse pizza gebakken. De pepernoten waren best goed gelukt, had alleen wat meer suiker erin moeten doen en wat minder kruiden (heb geen weegschaal dus gaat allemaal op gevoel).

26-29
Maandag had ik bezoek! Elsemiek (tante uit Australië) kwam hier langs voor 1 dagje samen met Bevyn (vriend). Ze doen een cruise om NZ heen en hun schip legde 1 dag aan in Dunedin. Echt heel apart om na 3 maanden dan een bekend iemand te zien. Heb lekker de hele dag met hun door Dunedin gelopen en ze een beetje laten zien waar ik werk, woon en nog wat andere mooie plaatsen. Tussen al het lopen lekker de nodige bakken koffie en gebak gegeten wat nooit verkeerd is natuurlijk. Kreeg ook nog wat stroopwafels van Elsemiek was wel heel lekker is. Rond een uurtje of 3 stapte ze weer op de bus terug naar het schip en hebben we weer afscheid genomen. Wel grappig om te zeggen: nou tot over +- 3 weken! Want dan zie ik haar weer maar dan ben ik bij haar op bezoek in Australië. Heb er al super veel zin in.
Op het lab is het nu echt uitgestorven, mijn begeleiders zijn allebei weg voor 4 weken en de studenten op vakantie. Ook in het lab zelf word niet meer veel gedaan voor de kerst vakantie want dan moet alles worden stop gezet. Iedereen is nu gewoon maar een beetje wat voor zichzelf aan het doen en vullen dus zo de dagen tot de vakantie. Heb op woensdag weer deeg gemaakt voor pepernoten, was wel wat droger dan de vorige keer dus hoop dat het goed gaat, ga ze vandaag bakken en op vrijdag mee nemen naar het lab. Ben benieuwd of ze dit Nederlandse voedsel wel lekker vinden (aangezien ze de drop en ander snoep niet echt lekker vonden). Vandaag had Sarah in ieder geval weer wat lekkers meegenomen. Heb er ook maar een foto van toegevoegd dan hebben jullie een idee hoe het eruit zag. De bodem is van koek, met daarop een mengsel van marshmallows en daarop kokos heel vervelend weer ;-).

Dat was hem weer! Tot de volgende keer weer en een fijne sinterklaas feest iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10649

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: