Knippen en plakken - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Knippen en plakken - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Knippen en plakken

Blijf op de hoogte en volg Marten

07 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi weer,

Zal jullie weer even bij laten lezen wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

24-30 september

Maandag mocht ik aan de slag met mijn primers die ik had ontwikkeld. Best spannend om te zien of ze ook echt gaan werken. Was alleen niet echt zo slim bezig, had de gel met mijn producten de verkeerde kant op laten runnen (komt vast omdat ik hier downunder zit ;-)). Was dinsdag dus maar vroeg op stage aanwezig om even die fout recht te zetten. Van de 4 primers die ik heb ontwikkeld deden er 2 het gelijk goed, 1 half en 1 niet, wat ik best wel aardig vond voor de eerste poging. Ben dus verder gegaan met de 2 die gelijk goed werkte en heb de andere 2 opnieuw ingezet met net wat andere condities om ze wel aan de praat te krijgen. ’S Avonds ben ik even lekker wezen sporten, dat kan je hier als student gratis doen (altijd goed, helemaal als je een Nederlander bent ;-)). Moet alleen wel een half uur heen en een half uur terug lopen om er te komen.
Woensdag heb ik de primers die niet werkte weer opnieuw op een gel gezet en dit keer werkte ze wel goed! Kon dus weer iets verder met mijn project. Moest nu weer met de in totaal 4 producten een PCR inzetten om ze aan elkaar te krijgen (2 aan elkaar dus 2 afzonderlijke reacties). Had aan het einde van de middag een afspraak met Anna (iemand van een taal uitwisselingsprogramma). De insteek van dit programma is dat je aangeeft over welke taal en cultuur je meer wilt leren en welke je zelf kent. Dan proberen ze je te koppelen met iemand die de taal spreekt en visa versa. Heel gezellig even wat koffie gedronken en wat gepraat. Ze hadden alleen iets verkeerd gedaan bij de organisatie, ze hadden Dutch opgevat als Duits sprekend.
Donderdag had ik weer me reactie bekeken, alleen had ik geen product..... mocht dus weer overnieuw beginnen en kijken of het dan wel werkte. Vrijdag weer alles opnieuw gedaan en ik had resultaat!! Ben er echt super blij mee dat het probleem binnen een week toch wel opgelost was.

In het weekend kon ik niet echt veel doen. Het weer viel heel erg tegen, ipv 20 graden en volle zon was het 14 graden en regende het, het hele weekend. Ben dus maar wat dingen binnen gaan doen, beetje aan het bakken / koken gegaan. Lekker vers gemaakte pizza gemaakt en daarnaast ook wat appelflappen (heel vervelend :-)). Ook heb ik zaterdag op zondag echt heel veel bij kunnen slapen, heb iets van 13 uur kunnen slapen (terwijl ik normaal ongeveer 5 uur haal). Merk toch dat ik nog niet helemaal gelijk loop qua tijd. Heb nu ook wat meer contact met Jesper (klasgenoot die stage loopt in Zweden). Is wel grappig dat je toch sommige dingen een beetje hetzelfde ervaart, ondanks je in totaal andere landen zit.

01-07 Oktober

Maandag ben ik weer lekker begonnen met de producten die vorige week uiteindelijk gelukt waren. Probeer ze nu te plakken in een stuk circulair DNA (voor visuele mensen, bedenk een fiets band). Die je dan vervolgens in een bacterie stopt, om als alles goed gaat het stukje te vermeerder. Ben daar zobeetje de hele dag mee bezig geweest. Dinsdag was ik weer vroeg aanwezig om te kijken of het had gewerkt wat ik gisteren had gedaan, maar helaas ik had geen groei van bacteriën op de platen. Na te hebben overlegt met Vivienne (stagebegeleider) hebben we maar besloten om het deeltje waarin ik het in moet stoppen, opnieuw te gaan kweken in bacteriën en te isoleren. Het gaat deze week dus lekker saai worden, want dit betekend dat ik maar 1 a 2 uur werk per dag heb en de rest dus maar aan het lezen moet gaan. Woensdag tot vrijdag ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met het maken van vector, met daarnaast heeeeeeeel veel lezen om de tijd te vullen. Vrijdag hadden we nog een soort afscheidfeestje van een paar onderzoekers hier. Hartstikke gezellig met veel mensen uit het gebouw even een borrel (gratis bier smaakt altijd beter :-))doen en lekker lachen.

Heb een blaas/wondje precies op mijn hiel zitten dus probeer maar even niet te veel te lopen . Afgelopen weekend heb ik dus thuis uitgehangen, ben dus maar weer aan het koken/bakken gegaan. Had ook nog wat mensen om mee te skype dus dat vulde de dagen lekker aan. Heb van mijn tante in Australië een pakket gekregen met allemaal folders van parken/routes/activiteiten die er te doen zijn in de staat (waar ik rond kerst naar toe ga). Probeer een lijst samen te stellen met de dingen die ik daar wil gaan zien en die word alleen maar langer en langer :-). Al met al best een aardig weekend alleen hopelijk volgende week een wat actiever weekend.

Groetjes en tot de volgende keer!

  • 08 Oktober 2012 - 21:04

    Hilda Van Der Werff:

    Hoi Marten,

    Leuk om je verslag te lezen,hopelijk gaat het deze week allemaal wat voorspoediger.
    Hoe vind je Nieuw Zeeland tot nu toe?
    Succes en groeten van ons.
    Hilda

  • 09 Oktober 2012 - 00:22

    Marten Hansen:

    Hey,

    De eerste resultaten van vandaag zien er positief uit :-).

    Is heel mooi om zo dicht in de natuur te zitten en de mensen zijn hier een stuk ontspannender. Vind de instelling wel echt heerlijk en lekker om in te werken.

    Het enige wat ik jammer vind is dat je eigenlijk echt een auto nodig hebt om dingen te zien. Ook in de stad is het niet te doen om heel ver te lopen, te veel heuvels en alles ligt op het centrum na, te ver uit elkaar. En het is hier een stuk kouder dan ik had verwacht, maar dat is gewoon even wennen enz..

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 10641

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: