Vissen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Vissen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Vissen in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marten

23 September 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Tena koutou (hallo iedereen),

We zijn inmiddels al weer 2 weken verder dus weer tijd voor een update uit Nieuw Zeeland. Pak er maar even wat koffie bij want hij is flink lang geworden.

2e week stage

Maandag mocht eindelijk echt wat zelf in het lab doen :-D Heb cellen mogen infecteren met een virus wat voor mij virus like particles (VLP) gaat produceren. Hoop dat ik geen contaminatie krijg anders mag ik straks na 2 weken weer overnieuw beginnen. Het weer was dinsdag echt bizar, voor heel het land was er een waarschuwing afgegeven voor zware sneeuwval (tot 30 cm in 2 uur!). 's Avonds was het door de sneeuw, hagel en harde wind echt ijskoud in mijn kamer (huizen zijn hier niet goed geïsoleerd en ze hebben geen centrale verwarming. Je kunt het vergelijken met de isolatie van een garage ongeveer) en dat ondanks de vliesdeken op mijn bed. Gelukkig kan het weer hier heel snel veranderen en was het de dag erna 16 graden en strak blauwe lucht.

Heb op woensdag weer een dagje mogen meekijken met Sara en ‘s avonds lekker gaan sporten. Heb toch maar een pak hagelslag gekocht, kon de verleiding niet weerstaan.

Donderdag was het weer briljant lekker. 's Ochtends even vergaderd met iedereen (dit keer zonder gebak ) en weer een dag meekijken met andere mensen. Ze hebben hier nu voor mij een lijst gemaakt die aan het prikbord hangt hier, met allemaal dingen die ik moet: zien, doen, eten of naar toe rijden/varen. Hartstikke leuk om zo een beetje te horen wat hier allemaal te doen valt en waard is om te bekijken. Ook nog een heel lang grappig gesprek gehad over opvoeding en wat de mensen hier allemaal wel niet hadden uitgehaald toen ze kind waren. In de avond kreeg ik alleen wat minder leuk nieuws: mijn pa lag in het ziekenhuis… Gaat nu gelukkig wel weer goed, maar is toch wel flink waardeloos als je er dan niet even naar toe kunt.

Vrijdag was een rustige afsluiter van een rustige week. Heb mijn eerste isolatie kunnen inzetten van de geïnfecteerde cellen van dinsdag. Ze hadden hier ook snoep meegenomen wat ze hier lekker vinden (NL snoep valt nog steeds niet in de smaak). Moet zeggen dat ik NL snoep toch echt wel lekkerder vind . In de avond heb ik mijn ticket naar Australië geboekt! Ga daar rond kerst naar toe en ben van plan om in de omgeving van Melbourne rond te kijken in de parken daar en als het weer het toe laat ( het is dan cycloon seizoen) naar the great barrier reef te gaan.

Zaterdag was een beetje een saaie dag, het regende zo'n beetje de hele dag, dus was niet echt uitnodigend om wat te gaan bekijken/doen buiten. Ben maar even voor huisman gaan spelen en wat gewassen en schoongemaakt. Heb in de middag nog wel even lekker appelflappen gemaakt, wat wel heel lekker was. 's Avonds heb ik nog lekker lang zitten skypen met Ellen, dus dat was wel weer heel leuk!

Zondag ben ik op een fishingtrip gegaan met een collega (Simon) en een vriend van hem (Chris). We vertrokken lekker vroeg en het weer was flink opgeklaard (graad of 17 met volle zon en windstil). Na iets van 70 min rijden waren we aangekomen bij de rivier. Kwamen er achter dat het water toch wel heel hoog stond en snel stroomde. Het was ook flink bruin ipv kristalhelder blauw wat het normaal is. Bleek dat op zaterdag in de omgeving daar het echt noodweer is geweest en dat werd nu dus allemaal afgevoerd in de rivier. Toen zijn we maar wat gaan rondrijden naar verschillende visplekken om te zoeken naar langzamer stromend water (de vissen waar we op visten zitten alleen in langzaam stromend helder water) wat wel leuk was, want zo zag ik nog meer van de omgeving. Uiteindelijk zijn we een flink stuk teruggereden (Simon en Chris hadden het eigenlijk opgegeven) en kwamen we bij een iets heldere langzamer stromende rivier. Je moest hier wel over hekken met prikkeldraad klimmen en door de weiden banjeren om bij een visplaats te komen, maar dat is ook leuk om mee te maken. We hebben de rest van de dag hier lekker in het zonnetje gevist. Helaas hebben we geen van allen wat kunnen vangen (Chris had 1 keer een vis, maar die schoot los op iets van 10 cm van de kant) maar het was een super lekker/leuke dag met perfect weer. Simon heeft nog gevraagd of ik volgende week (als het weer goed is) mee ga naar een andere plek iets van 1,5 uur landinwaarts. Dus hoop dat het aankomend weekend een beetje mee zit met het weer, dan kan ik weer een ander stuk van NZ zien op deze manier.

3e week stage

Maandag weer LEZEN (hadden jullie niet verwacht he ;-)) mocht ook weer wat doen in het lab, maar dat kwam neer op ongeveer 40 min werk over de hele dag verspreid. Had nog even aan Simon gevraagd waar die andere visplek was, hij ligt op een soort van platte bergtop. Hopelijk dus een mooi uitzicht voor leuke foto’s. Toen ik terug kam had ik weer een kaartje van me ouder binnen, dus die hangt nu mooi op de muur.
Dinsdag was weer een beetje een rustige dag met hetzelfde als de voorgaande dagen. Woensdag mocht ik weer een keertje een dagje echt labwerk doen. Even een blotje gerund om te kijken of de isolatie gelukt was. Op donderdag hadden we weer een vergadering en Sara was weer aan het bakken gegaan! Dit keer yoyo’s (soort zandkoekjes met een crème laagje ertussen) en fondant, heel vervelend natuurlijk weer :-). Toen we gingen kijken naar de blot om te zien of het gelukt was, zagen we niet echt banden erop (wat je normaal wel hoopt te zien). Bleek dat Sara een buffer verkeerd had gemaakt waardoor het sample uit de slotjes was gedreven in plaats van door de gel heen. Dus gelijk maar weer opnieuw ingezet, dit keer met wel de goede bufferconcentratie. Nu waren er wel mooie banden te zien en die van mij waren zelfs mooier dan die van me trainer :-). Vrijdag was weer een totale dag lezen, zal maandag waarschijnlijk worden getraind in de PCR’s die ik moet gaan doen.

Afgelopen weekend was een rustige. De meeste mensen die ik tot nu toe ken hadden allemaal andere dingen te doen, dus heb ik zit weekend nog wat meer de stad verkend. Het was heerlijk weer hier 15oC en strak blauwe lucht. Zondag voelde ik m’n een beetje ziek worden en heb ik maar de hele dag rustig aan gedaan.

Seeya

  • 24 September 2012 - 07:03

    Jesper:

    Leuk om te lezen Marten ;)
    Succes, jammer dat je niet heel veel werk nog hebt. En volgende week ga je wel wat vangen ;)

  • 03 Oktober 2012 - 19:53

    Yvonne Hansen:

    Hoi Marten, mooi verslag. Ik hoop dat je weer wat bent opgeknapt. Vraag je om de recepten van de dingen die gebakken worden (als ze lekker zijn natuurlijk, anders niet ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 10642

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: