Eerste week stage:The country of the running nose - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Eerste week stage:The country of the running nose - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Eerste week stage:The country of the running nose

Blijf op de hoogte en volg Marten

10 September 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi iedereen,

Het eerste weekend

In mijn eerste weekend hier ben ik lekker gaan rondlopen door de stad. Ik moet nu nog wel alles te voet doen, wat de dingen die ik kan zien een beetje beperkt. Op de zaterdag ben ik naar het treinstation geweest wat echt heel mooi is, zeker in vergelijking met de meeste stations in Nederland. Nadat ik dat had gedaan was ik wel toe aan een rustige dag voor de rest, had nog steeds veel last van m'n jetlag. Op zondag ben ik naar the Botanic Gardens gelopen, waar ze echt super veel verschillende soorten bomen/planten/bloemen hebben. Ben er alleen net een paar weken te vroeg naar toe gegaan want alles stond nog net niet in bloei. Dus dat wordt nog een bezoekje over een paar weken. Wat mij echt is opgevallen in mijn eerste weekend is dat het weer hier gigantisch snel veranderd. Het kan van winter, herfst, lente en zomer gaan binnen een dag, waarbij echt alles voor komt, van bewolkt tot regen met een temperatuur van 12 graden naar zon en een briesje 1 uur later en dan is het weer 21 graden waarna het weer gigantisch hard kan gaan waaien (windkracht 7 & 8 komen hier vaak langs en kunnen opkomen en gaan liggen binnen 3 uur). Je ziet hier dan ook echt veel mensen lopen met laagjes kleding, zodat je wat aan en uit kunt doen afhankelijk van wat het weer doet. En omdat er zo vaak een verandering qua weer en temperatuur plaatsvindt loop je hier heeeeeeel vaak met een loopneus rond.

Eerste week stage

Maandag dacht ik, laat ik lekker vroeg aanwezig zijn zodat ik een goede indruk maak. Ik was er om een uurtje of kwart voor 9 en was de eerste, de rest kwam pas rond een uur of 10, half 11. Ze zijn hier niet echt heel strikt in de uren en hoe laat je begint en stopt met werken. Ik ben vooral de eerste 2 dagen eigenlijk alleen maar bezig geweest met het lezen van artikelen en boeken over het onderzoek dat ik ga doen. Heb gelukkig wel af en toe afleiding door de prettig gestoorde mensen hier op het lab waarmee je echt heel goed kunt lachen. Woensdag mocht ik dan eindelijk wat gaan doen, mijn primers ontwerpen! Hartstikke leuk om voor je gevoel echt te beginnen aan je project door z’n beetje de basis te ontwerpen (voor de leken onder ons: een primer is een stuk DNA die je zelf stukje voor stukje in elkaar kunt zetten om zo het gewenste product te krijgen). Ben er een goede dag mee bezig geweest om alles in de juiste volgorde te kijken en ook een beetje een acceptabele primer te krijgen die niet overal aan vast plakt.

Donderdag en vrijdag ben ik ‘’getraind’’ in alle veiligheidsregels die er hier op het lab gelden (niet zo gek anders dan in NL) en heb ik een geweldig ‘’kuch’’ moeilijke ‘’kuch’’ toets hierover moeten doen. Waarbij je bij het lezen van de antwoorden alleen al kunt zien wat je antwoord moet zijn (als je begrijpt wat ik bedoel ;-)). Naast al het labwerk hadden we ook nog een regenboog taart die iemand hier had gebakken met chocolade erop en dan nog meer chocolade topping (ze zijn hier echt chocolade verslaafd).
Na me stagedag op vrijdag ben ik nog naar een PG (post grad) borrel gegaan om wat mensen proberen te ontmoeten. Was hartstikke leuk en gezellig en heb wat aparte mensen ontmoet daar. Het bier is hier 6 dollar (4 euro) voor 2 halve liters (je kan er niet 1 los bestellen).

Voor nog wat meer leuke prijsvergelijking:
Kip +- 15 euro (al het vlees is zo duur of duurder)
Halve liter olijf olie +- 8 euro
Sperziebonen 13 euro per kilo!
En aan de top: Bier +- 30 euro voor 24 kleine flesjes

En ze hebben in 1 supermarkt ook producten uit Nederland waaronder: euroshopper hagelslag
drop, muisjes enz.. Alleen zijn deze ook redelijk aan de duren kant, ongeveer 5 euro voor euroshopper hagelslag!

Na mijn stagedag op vrijdag ben ik nog naar een PG (post grad) borrel gegaan om wat mensen proberen te ontmoeten. Was hartstikke leuk en gezellig en heb wat aparte mensen ontmoet daar. Het bier is hier 6 dollar (4 euro) voor 2 halve liters (je kunt er niet 1 los bestellen).

2e weekend

De weekenden gaan nog een beetje traag, want ik ken hier nog niet gek veel mensen en kan dus nog niet echt wat afspreken. Heb mij afgelopen weekend dus maar bezig gehouden met wat huishouden en sporten. Ben ook nog even naar het museum geweest hier in de stad, wat wel leuk is alleen een beetje te saai en algemeen naar mijn smaak. Heb wel al een voorstel gehad van iemand in mijn lab om een keertje samen te gaan vissen hier in de natuur, dus ga proberen om dat te plannen voor volgend weekend. Ook ben ik op zoek naar een mountainbike gegaan, want je kunt hier echt super mooi fietsen plus dat je een mountainbike parkoers in de bergen hebt en dat lijkt me echt vet!
Vandaag

Ben vandaag weer naar stage gegaan en werd ingewerkt in het isoleren van mijn VLP (Virus like particles) die ik ga nodig hebben voor mijn vaccinatie. Heb de mensen hier salmiak gegeven en het was geweldig om die hoofde te zien, ze vonden het echt niet te eten. Heb ook nog meer gepraat met degene die had voorgesteld te gaan vissen en die wil me ook nog wel een paar keer mee nemen om te gaan lopen in de wildernis en trips naar natuur gebieden (hij had het over stranden waar je de dolfijnen ziet zwemmen en dan ook gewoon met ze kan zwemmen als je erin springt)! Dus met een beetje geluk ga ik lekker veel zien aankomend weekend :-)

Tot de volgende keer weer!

  • 11 September 2012 - 06:54

    Ronny:

    Klinkt goed allemaal! Behalve de prijsjes, maar dat had ik al gezegt! :)


    Have fun!

    Cheers.

    Ronny, linda en isa

  • 11 September 2012 - 08:19

    Yvonne Hansen:

    Hoi Marten, wat een goed idee om samen de natuur in de gaan. Lijkt mij geweldig om dolfijnen te zien zwemmen en er zelf eventueel ook tussen te dobberen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 10643

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: