Rupsen opgraven in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Rupsen opgraven in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Rupsen opgraven in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marten

31 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hey iedereen,

Hierbij het eerste verslag vanuit Nieuw Zeeland. Ik heb al via facebook de nodige informatie en foto's geplaatst.

De reis:
Op de 27ste ben ik vanaf Schiphol weg gegaan, ik ben naar Sjanghai gevlogen (+- 10 uur) en vervolgens door gevlogen naar Nieuw Zeeland. Ik vond het een erg lange reis en kon ondanks me slaap pillen niet slapen.

Aankomst:
Ik ben hier de 29ste aangekomen in de ochtend. Ik werd opgehaald voor Vivianne (dat is denk ik een soort van m'n stage begeleider naast Vernon) en ze heeft met even door Dunedin gereden. Ben toen mijn kamer in gegaan, is best goed te doen, groot bed en alles zit er wel op en aan. Heb ook onbeperkt internet dus je kan Skype als je wilt (powerball1990), kan wel maar met 1 apparaat tegelijk op internet dus heb maar af en toe watsapp op mijn mobiel (lees het wel elke dag 2 a 3 x (nr: 0611523982).

Het de eerste dag het nog weten uit te houden tot een uur of 6 savonds voordat ik echt te moe was en ben gaan slapen.

Dag 2 / 3
Ik werd wakker na 11 uur lang geslapen te hebben en kwam erachter dat me internet account geactiveerd was :-). Dus heb gelijk even wat berichten gestuurd en even geskyped met me vriendin. Is toch heel mooi en fijn wat een beetje techniek voor je kan betekenen als je zover weg bent. Na het skypen ben ik snel naar de uni gegaan, ik verdwaalde alleen compleet (wat volgens de nieuw zeelanders hier onmogelijk is) en kwam daardoor een half uur te laat op m'n eerste dag. Was gelukkig nog wel optijd om van de vergadering mijn stuk te horen wat over me stage opdracht ging. Ben daarna nog allemaal van die kleine dingetjes gaan regelen en rond 1 uur naar huis gegaan want ik had heel veel last van me jetlag. Op vrijdag zijn we met het hele lab (ook de prof) een uurtje landinwaarts gereden (zeer mooi!) om daar in weiden op de bergen te graven naar rupsen. Deze rupsen zijn een plaag en leven onder de grond, ze eten het gras op en dan hebben de schapen (waar ze er hier heeeeeel veeeeel van hebben) op. We hebben er met ze alle zo 1700 opgegraven. Even voor het idee, ze leven op zo 30 cm diep in dikke klei bodem. We hadden er wel heerlijk weer voor, de zon stond hoog en het was zo graad of 14 a 16 (en dat voor de winter). Op de terug weg zijn we nog gestopt bij een truckstop voor een biertje op de prof zijn kost. Al met al een leuke begin van me stage en een leuke afsluiter van de week.

Tot de volgende keer !

  • 31 Augustus 2012 - 23:33

    Jenny:

    He Marten,
    leuk om te lezen hoe jouw eerste ervaring down under is!!! Niet teveel op worm-niveau blijven hoor ;)
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen!

    groetjes, Koen en Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10639

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: