Trial and error - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu Trial and error - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marten Hansen - WaarBenJij.nu

Trial and error

Blijf op de hoogte en volg Marten

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hi all,

Weer 2 weken voorbij, dus weer een update uit down under.

08/10-14/10
Op de maandag mocht ik weer gaan stoeien met mijn cellen. Probeer nog steeds het stuk DNA er goed in te krijgen. Was weer veel wachten, maar heb dit een beetje kunnen vullen door met de mensen hier te praten over kostuums. We hebben namelijk aankomende vrijdag een 3e jaars shout (soort van afsluitingsborrel van het schooljaar hier) en daarvoor moeten we verkleed komen als een film karakter. Ben er nog niet helemaal uit, maar begin wel wat gerichter ideeën te krijgen.
Op dinsdag mocht ik weer verder gaan, de transformatie zag er niet geweldig uit, dus fingers crossed op goede resultaten. Heb vandaag een lijst gemaakt met wat kiwi’s voor mijn ouders met daarop leuke dingen om te zien als ze hier komen. Hij is mooi lang geworden!

Tromgeroffel…… geen resultaat met mijn cellen. Gaan het nu maar weer over een andere kant gooien om het voor elkaar te krijgen. Aan het einde van de dag heb ik mijn kostuum uitgezocht, ben voor obi one kenobi gegaan. Was z’n beetje het enige kostuum wat lang genoeg was (al die kleine mensen hier ook!). Donderdag heb ik de nieuwe vector in mijn cellen gedaan en over nacht laten groeien.
Vrijdag niet gek veel gedaan op stage, maar aan het einde wel lekker naar de borrel gegaan. Echt leuk, iedereen z’n beetje verkleed en leuke mensen. Ze hadden zelfs tegen de 80 pizza’s besteld (echt briljant voor een pizza gek als ik), die naar binnen gereden werden op een trolley :P. Heb op het feest Fran ontmoet (studente uit Frankrijk) en nog wat mensen uit Engeland. Toen we een beetje aan het praten waren, kwam ze ermee dat zij huisgenoten die Nederlands zijn. Werd gelijk uitgenodigd om na de borrel mee te gaan naar haar huis en ze te ontmoeten. Daar heb ik Stijn (master student) en Rens (PhD student) ontmoet. Gezellige mensen en het mooie is dat ze maar op 3 min lopen van mij vandaan wonen. Daar lekker een beetje gepraat en wat gedronken. Ben ook door hun uitgenodigd voor een feest op zaterdag.

Zaterdag heb ik overdag voor huisman gespeeld (moet ook gebeuren hé). ’S Avonds ben ik naar het feestje gegaan. Heel gezellig en heeeeeel veel internationale studenten (Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Thailand, Amerika etc. en natuurlijk Nederlanders!) . Uiteindelijk werd er zelfs gevraagd of er überhaupt een kiwi was en dat was er maar 1. Na een tijd gezellig wezen doen daar in huis, zijn we de stad ingegaan. Moet zeggen best leuke clubs hebben ze hier.
Zondag heb ik vooral uitgebrakt en een beetje genoten van het kleine beetje zon wat er was. Moest wel even naar de Uni lopen om wat cellen in te zetten, zodat ze morgen klaar zijn voor gebruik. Nog even gebeld met mijn tante in Australië en weer wat meer vorm gegeven aan me reis daar. ’S Avonds heb ik nog een beetje geskyped met wat mensen en lekker vroeg gaan slapen.

15/10-19/10
Maandag had ik het DNA weer uit de cellen gehaald. Moesten daarna nog even zoeken naar wat sites in mijn stuk DNA. Alleen was er iets apart met het bestand waarin ze zouden moeten staan. Alles was fout en mijn stagebegeleider ( zij had namelijk alles gecheckt voordat ik het besteld) kregen allebei een kleine hartaanval, maar gelukkig klopte het uiteindelijk toch wel. ’S Avonds even lekker bijgepraat met Ellen over Skype.
Dinsdag was ik weer vroeg op stage, jammer genoeg was me experiment weer mislukt. Heb dus weer opnieuw het eerste stuk ingezet om te kijken of we het originele product nog wat beter te maken (denken nu dat het aan het product zelf ligt). In de avond ben ik wezen eten bij Stijn, Rens en Fran. Stijn en Rens gaan aankomende weekend een trip maken en hebben mij ook uitgenodigd om mee te gaan. Het plan is om naar Mount Cook te gaan, dit is de hoogste berg in Nieuw Zeeland. In de omgeving van de berg is er een gletsjer en zijn er mooie meren. Als het allemaal door gaat (het weer moet ook mee werken) gaan we vrijdag middag weg. Op zaterdag gaan we dan de berg voor een deel oplopen en overnachten we in een berg shelter met uitzicht naar de bergen. Zondag gaan dan weer naar beneden en weer terug naar Dunedin. Maar het hangt allemaal dus wel af van het weer. Moet nog een slaapzak en een matje zien te regelen voor de overnachting in de shelter. Heb er in ieder geval heel veel zin in!

Woensdag was me product veel beter gelukt dan voorheen (jheeee!!!!), nu hopen dat het met dit product wel gaat werken. ’S avonds was ik uitgenodigd voor een etentje met ongeveer dezelfde groep van afgelopen zaterdag. We gingen naar The Asian Restaurant wat een BYO is (bring your own, dan kan je zelf het drinken mee nemen wat je wilt drinken, slaat vooral op wijn en bier). Lekker met ze alle een groot menu genomen. Het midden van de tafel was draaibaar (ben even de naam ervan kwijt) dus alles werd daar opgezet en dan lekker rond laten draaien en pakken wat je lekker vind. Was weer een leuke avond!

Donderdag op stage even weer vergaderd en verder gegaan met me experiment. Morgen kunnen we zie of deze aanpak wel een beter resultaat oplevert. The trip naar Mount Cook gaat door, dus gaat een lekker gevuld weekend worden. De weervoorspellingen zijn nog niet geweldig, maar het veranderd hier nogal snel, met goede hoop er dus naartoe!
Vrijdag ben ik met backpack en al naar de Uni gegaan, wordt daar opgehaald om 1 uur. De cellen die ik had ingezet waren niet gegroeid (heel frustrerend), volgende week ga ik het maar samen met me begeleider inzetten. Hopelijk gaan we dan vinden waar het aan zou kunnen liggen.

Dat was het voor nu, ga zo lekker een weekend niet aan me cellen denken en lekker genieten van de natuur.

Tot de volgende keer weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Marten

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10630

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: